Sprzedaż internetowa może być źródłem satysfakcjonujących zysków jednak trzeba przestrzegać kilku zasad. Ten rynek jest wysoce konkurencyjny, dlatego trzeba się dobrze zastanowić, jakie produkty chcemy sprzedawać. Na wstępie trzeba, więc sprawdzić, jaka jest konkurencja na dany produkt. Jeśli nie jesteśmy w stanie zapewnić podobnej czy niższej ceny lepiej się wycofać. W sprzedaży internetowej tak jak i w każdej innej liczy się wizerunek danego sprzedawcy, dlatego lepiej nie oferować produktów o wątpliwej jakości, zwłaszcza tych sprowadzanych z rynków azjatyckich.
Jeśli decydujemy się sprzedawać coś używanego na przykład odzież sprawdźmy dobrze czy nie ma ukrytych wad i przedstawiajmy na zdjęciach faktyczny stan produktu. O sukcesie sprzedaży w dużej mierze zadecyduje wygląd ogłoszeń. Kluczowe są zdjęcia, muszą być duże, wyraźne, wykonane profesjonalnym sprzętem. Nie wolno ich retuszować. Warto też poświęcić czas na wstawienie wyczerpującego opisu, bo klienci, chcą wiedzieć, co kupują. Jeśli chodzi o ceny to obecnie większość sprzedawców wybiera opcję kup teraz czy taką, gdzie cena jest z góry określona. Tradycyjne aukcje stanowią może 10% i zwykle mają ustawioną cenę minimalną. Jeśli mamy naprawdę dobry i chodliwy towar możemy zaryzykować wystawienie go w formie aukcji. Należy dobrze przemyśleć także oferowane formy wysyłki. Wydawać by się mogło, że powinny być one przede wszystkim tanie tymczasem ta strategia nie jest trafiona.
Nie warto oferować najtańszej opcji listów nierejestrowanych, bo one często giną. Wysyłki pocztą są stosunkowo tanie jednak idą długo, co powoduje niezadowolenie klientów. Najlepiej jest oferować solidnego kuriera. O obsługę klienta trzeba dbać na każdym poziomie, bo znajduje ona swoje odzwierciedlenie w komentarzach a te jak wiadomo często decydują o tym, czy klient kupi u danego sprzedawcy czy nie.